9001040532 |
Dimensió Matemàtica. La competència matemàtica a l'aula |
2021-2022 |
Curs. Secundària Obligatòria |
|
|
|
4/11/2021 - 30/4/2022 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ST ST 0117 Girona |
|
Pl. Pompeu Fabra, 1 (Girona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
Curs a distància per a docents del mateix Servei Territorial. |
| |
Tipus activitat |
DMS Dimensió Matemàtica. La competència matemàtica a l'aula
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El procés d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques és complex. No és fàcil trobar l’equilibri entre el pes de l’àmbit i la integració de coneixements, entre l’exigència i el rebuig que pot produir a part de l’alumnat, entre el fet que les matemàtiques siguin a tot arreu i que l’alumnat es demani per a què serveix tot allò que fa a l’aula.
Però creiem que la resposta a tot això ens la dona la lectura i interpretació correcta del que ens proposa la “competència matemàtica” que desenvolupa el nostre currículum.
Al curs treballarem al voltant de les 4 dimensions que organitzen aquesta competència matemàtica: El raonament i prova com a manera d’enfrontar-nos al coneixement, per damunt de la mecanització de l’aprenentatge, la necessitat de comunicar i les eines que les matemàtiques ens donen per interpretar i representar la realitat, des de l’anàlisi de dades fins a programes de geometria dinàmica, les connexions que podem fer evidents entre diferents aspectes de la matemàt
|
| |
Objectius |
Familiaritzar-nos amb les dimensions i competència matemàtica per integrar-les a totes les sessions d’aula
Conèixer activitats que ens permetin treballar els continguts propis de l’àmbit matemàtic de manera competencia
Compartir aspectes relacionats amb la gestió de les activitats i de l’aula que ens ajudin en la tasca docent
Fer evidents les connexions entre les matemàtiques i altres àrees per fer aportacions al treball amb enfoc globalitzat al centre
|
| |
Continguts |
Continguts curriculars propis de les matemàtiques
Metodologies de treball i d’avaluació que ajudin a l’adquisició de les competències
Recursos que tenim a l’abast per treballar a l’aula
Dimensió socioemocional de l’aprenentatge de les matemàtiques (actituds de rebuig a l’aula, enfoc de l’error…)
|
| |
Formador/a |
Marta Ayats i Rafel Martí
|
| |
Avaluació |
A banda de l’assistència al 80% de les sessions, els assistents hauran de desenvolupar una o dues activitats, que estiguin d’acord amb la filosofia que fonamenta aquesta formació, que hauran de portar a l’aula i avaluar-ne el seu resultat per tal d’implementar-hi millores.
|
| |
Requisits de certificació |
Tenir una avaluació positiva
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de Secundària de Matemàtiques. En funció de la demanda també es poden admetre professionals de Ciències o Tecnologia.
|
| |
E-mail |
cesire-matematiques-grup@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
04/11/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
18/11/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
02/12/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
16/12/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
20/01/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dijous |
03/02/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
dijous |
17/02/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 8 |
dijous |
31/03/2022 |
1700 |
1900 |
|
| |